SMS from 881652414711@msg.iridium.com

Vrijdag 18 december

12'27N, 44'49W dagafstand 134
De wind is wat toegenomen dus we gaan lekker. Iedere dag stuur ik onze positie naar een Amerikaanse dame die ons dan weeradvies geeft. Ik had haar ook gevraagd wat we het beste konden doen bij de Guayana stroom. Ze gaf ons een waypoint door die midden in de tegenstroming stond op mijn kaart. Wat blijkt; zij kijkt op Windy die een hele andere stroming aangeeft dan de files die ik binnen haal via LuckGrib. Nu gaan we maar ergens tussenin zitten. We zien het wel.
Vannacht vloog er een grote vliegende vis in het kuiphuis. Ik probeer hem snel te pakken met een doekje terwijl ik met de zaklamp bij schijn. Maar de vis gaat alleen maar heftiger flapperen van dat licht. Het duurt echt even voordat ik hem te pakken krijg. Daarna nog even bezig met de kuipvloer en mijn voeten schoonmaken van alle schubben.

Reacties

Populaire posts van deze blog

SMS from 881652432349@msg.iridium.com

SMS from 881652432349@msg.iridium.com

SMS from 881652432349@msg.iridium.com